måndag 7 maj 2012

Hawkes Bay

Nere i Hawkes Bay (som är ett stort vinområde i NZ) började vi med att besöka centrala staden som vi hört är en riktig "art deco" stad. Detta stämde men då det inte fanns så mycket spännande att göra och jag tyvärr hade ganska ont i magen for vi ganska snabbt ut till campingen vi tänkt bo på, det var ju trots allt vinprovningen jag kommit hit för!! (campingen låg så klart granne med Elephant Hill)

Lite Miami över Napier (inte för att jag varit där men...)
Dagen efter ägnade vi oss åt vinprovning på vingårdarna Elephant Hill och Mission Estate, Fredrik köpte en flaska Rose och jag handlade en flaska Cabernet Franc. Det är synd att man inte kan ta med mer vin då jag kunnat köpa betydligt fler flaskor (ska ju trots allt ner till Marlborough också!) Det var iaf väldigt trevligt att få testa deras olika viner och börja värma upp inför Marlborough där den riktiga provningen börjar (hoppas inte Fredrik blir less på mig och mina påhitt!!)

Elephant Hill

Mission Estate

Viktigt att lukta på vinet först, ner med hela näsan :)

Dagen efter fortsatte vi ned till NZ huvudstad Welllington där vi lyxat till det och bokat hostel över helgen.


2 kommentarer: