måndag 7 maj 2012

Abel Tasman

Abel Tasman är en nationalpark med riktigt fina stränder och ett rikt djurliv vilket vi hört att man skall uppleva från vattnet. Vi valde därför att boka en guidad tur med kajak, vilket visade sig vara helt underbart. Under natten var det riktigt kallt i vår campervan och vi hade klätt oss väldigt varmt inför kajak turen men det visade sig bli en riktigt fin dag med grymt väder vilket gjorde att vi snabbt fick ta av oss de mesta av kläderna. Vår guide var en riktigt skön kille som förmodligen hade testat det mesta och han avslutade turen med att duka upp ett riktigt café fika på stranden innan vi vandrade tillbaka genom national parken till starten igen.

Måste ju så klart provsitta i kajaken innan turen

Våran asgrymma guide och en tjej från England som också var med på turen


Fur seals




Flat White gjord på gasbrännare på en strand mitt i ingenstans
Detta var nog det absolut roligaste vi gjort här på NZ och nu blir jag så klart riktigt sugen på att införskaffa en kajak hemma i Sverige, även om det inte går att jämföra att paddla kajak där...

Nu har vi iaf kört till Nelson där vi stannar för natten. Beroende på vädret får vi se när vi sedan far vidare till Marlborough för ytterligare vinprovningar!

Det börjar verkligen närma sig hemfärd nu då det i övermorgon bara är en vecka kvar tills vi måste lämna tillbaka campervanen, och jag kan säga att vi nu börjar ha en grym hemlängtan!!!
Borta bra men hemma bäst!    

1 kommentar:

  1. :) ni är välkomna hem till verkligheten om en stund, men njut så länge!
    Minns min kajakturmed skräckblandade minnen, ordentlig sjö och spyor :D (Skrattar ljudligt för mig själv, över det komiska när jag satt och spydde mellan paddeltagen :)

    SvaraRadera